به گزارش خبرگزاری گزارش خبر، سپر از قطعات اصلی بدنه خودرو محسوب میشود که وظیفه محافظت از بدنه خودرو را بر عهده دارد. بر همین اساس در صورت خرابی ناشی از تصادفات و برخورد با اجسام باید این قطعه را هر چه سریعتر با قطعه جایگزین دیگری تعویض کنید. باز کردن سپر کوییک، اولین قدم برای تعویض آن بوده که می توانید از انواع سپر کوییک رنگ فابریک و شرکتی و یا خام رنگ شده برای تعویض استفاده کنید.
نحوه باز کردن سپر کوییک
سپر کوییک از قطعات بیرونی و ظاهری خودرو محسوب میشود که در قسمت جلو و عقب خودرو با استفاده از پیچ و خار به بدنه خودرو نصب میشود. این قطعه ضربات ناشی از تصادفات و برخورد با اجسام را تا حدود زیادی دفع و از این طریق مانع از آسیب جدی به بدنه خودرو میشود.
برای تعویض سپر جلو یا عقب کوییک شما باید ابتدا سپر را باز و سپس سپر جدید را جایگزین سپر قدیمی کنید. باز کردن سپر کوییک کار سختی نیست و شما به راحتی میتوانید با کمی مهارت و دانش فنی در صورت آسیبدیدگی سپر جلو و عقب خودرو را باز و بسته کنید.
نحوه تعویض سپر جلو کوییک
سپر جلوی کوییک از جمله قطعاتی است که در تصادفات شاخ به شاخ و یا برخورد با اجسام بیشترین آسیب را میبیند، به همین دلیل در صورت آسیبدیدگی باید آن را تعمیر و یا در صورت لزوم آن را با قطعه دیگری تعویض نمود. مراحل تعویض سپر جلو کوییک به صورت زیر است:
- ابتدا خودرو را در محلی صاف و هموار پارک و برای جلوگیری از حرکت خودرو ترمزدستی را بکشید
- برای دسترسی بهتر به سپر درب کاپوت کوییک را باز و آن را بر روی پایه نگهدارنده قرار دهید
- چراغهای سپر جلو را باز کنید
- پیچها و خارهای گل پخشکن را باز کنید
- تمامی پیچ و خارهای سپر جلو را باز کنید
- بررسی کنید تا سپر به جایی وصل نباشید، در صورت وصل بودن آن را جدا کنید
- با دست خود کمی با سپر باز کنید تا از جای خود کنده شود
- با دو دست خود سپر را بگیرید و به سمت بیرون بکشید و آن را به کناری بگذارید
- سپر جدید را درست در محل سپر قدیمی قرار دهید و سپس خارها و پیچهای سپر را سفت کنید؛ برای این منظور بهتر است ابتدا خار مرکزی سپر را برای ثابت نگهداشتن سپر ببندید و سپس سایر پیچها و خارهای کناری سپر را ببندید
- چراغهای جلو سپر را وصل کنید
- بررسی کنید تا تمامی اتصالات سپر در جای خود قرار گرفته باشد؛ در این مرحله کار تعویض سپر به پایان رسیده است که میبایست درب کاپوت را ببندید
نحوه باز کردن سپر عقب کوییک
سپر عقب کوییک از قطعات اصلی بدنه خودرو محسوب میشود که در قسمت عقب خودرو و در زیر صندوقعقب نصب میشود؛ این قطعه ضرباتی را که از پشت به خودرو برخورد میکند را دفع میکند. البته لازم به توضیح است که سپر تنها شدت ضربات را کاهش میدهد و برای تصادفات جزئی مناسب است؛ چرا که در تصادفات شدید سپر و بدنه با هم آسیب میبینند. به دلیل نقشی که سپر در زیبایی ظاهری خودرو و حفظ ایمنی سرنشینان ایفا میکند لازم است در صورت هرگونه آسیب آن را با قطعه جایگزین دیگری تعویض کنید.
نحوه تعویض سپر عقب کوییک کار سختی نیست و شما به راحتی با ابزار دمدستی همچون آچار و پیچگوشتی در کنار کمی مهارت به راحتی میتوانید سپر عقب کوییک را باز و بسته کنید. مراحل تعویض سپر عقب کوییک به صورت زیر است:
- نخستین گام برای باز کردن سپر کوییک عقب پارک کردن خودرو و کشیدن ترمزدستی است
- درب صندوقعقب را باز کنید تا دسترسی بهتری به پیچهای سپر و چراغها داشته باشید
- ابتدا خارهای نمد را باز کنید تا بتوانید به چراغها دسترسی داشته باشید
- نمد چراغهای سمت چپ و راست را به کنار بزنید و پیچهای چهارسو چراغهای عقب کوییک را باز کنید(توجه داشته باشید که در مجموع 3 پیچ برای باز و بستن چراغ وجود دارد)
- سوکتهای متصل به چراغ را باز کنید و سپس چراغها را به سمت بیرون بکشید
- 6 خارهای گل پخشکن را باز کنید
- پیچهای گل پخشکن و سپر را باز کنید
- در زیر سپر چندین خار و پیچ قرار دارد آنها را باز کنید
- خارها و پیچهای قسمت بالایی سپر را باز کنید
- بررسی کنید تا سپر به جایی وصل نباشید
- با دو دست خود سپر را بگیرید و کمی بازی دهید تا از بدنه خودرو جدا شود، سپس آن را به سمت بیرون بکشید و در گوشهای بگذارید
- سپر جدید را در محل سپر قدیمی قرار دهید و به همان ترتیبی که آن را باز کردید اینبار به صورت برعکس مراحل ذکر شده را انجام دهید و کار تعویض سپر عقب کوییک را به سرانجام برسانید.
انواع سپر کوییک برای تعویض
برای تعویض سپر کوییک در صورت آسیبدیدگی نخستین گام خرید سپر جایگزین برای تعویض است. به هنگام خرید سپر کوییک عقب یا جلو لازم است به این نکته توجه داشته باشید که انواع مختلفی از قطعات بدنه کوییک برای تعویض وجود دارد. قطعات بدنه کوییک را می توانید در انواع رنگ فابریک و رنگ شده تهیه کنید. قیمت قطعات بدنه کوییک با توجه به نوع قطعه و همچنین کیفیت رنگ آمیزی آن متفاوت است.
سپر کوییک رنگ فابریک
سپر کوییک رنگ فابریک در خط تولید شرکت سازنده خودرو مورد رنگآمیزی قرار میگیرد و در واقع همان قطعه اصلی است که از اتاق یدک شرکت سازنده خودرو باز میشود. سپر کوییک رنگ فابریک قیمت بالایی نسبت به سایر قطعات دارد. بیشتر برای خودروهای مدل بالایی که تنها 3 سال از تولید آنها گذشته است مناسب است. دارای ضمانت کارشناسی رنگ است و از افت قیمت خودرو جلوگیری میکند.
سپر کوییک رنگ کورهای
سپر کوییک رنگ کورهای در اتاق رنگ مخصوص ایزوله شده توسط ماهرترین و بهترین نقاشان مورد رنگآمیزی قرار میگیرد، این قطعات پس از رنگآمیزی در کورههای صنعتی و در دمای مناسب مورد پخت قرار میگیرند. تفاوت سپر کوییک رنگ کورهای با فابریک تنها از لحاظ ضخامت رنگ است. دارای ضمانت کارشناسی رنگ و گارانتی است. از سپر رنگ کورهای برای هر مدل خودرویی میتوان استفاده کرد. قیمت سپر جلو کوییک رنگ شده و یا سپر عقب رنگ شده با توجه به نوع رنگ آن متفاوت بوده که می توانید در این سایت نسبت به خرید سپر جلو کوییک رنگ شده از سراسر کشور اقدام کنید.
سپر کوییک خام
سپر کوییک خام همانطور که از نامش مشخص است قطعهای بدون رنگآمیزی است که از آن برای رنگآمیزی سفارشی استفاده میکنند. این قطعه بسته به اینکه بدون رنگ است قیمت کمتری نسبت به سایر قطعات دارد. در واقع همان قطعه اصلی است که به صورت بیرنگ عرضه میشود.