به گزارش گروه صنعت و تجارت _ پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت، نکته مهم در این گزارش افزایش هزینه ادعا برای هر کشتی از زمان همهگیری است. در حالی که تأثیر عمده ادعاها در دوره 2015 تا 2022 خوش خیم بود، با ادعای گاه به گاه بیش از 30 میلیون دلار، هر دو سال 2023 و 2024 ادعاهای بالای 50 میلیون دلار را مشاهده کردند. در سالهای 2023 و 2024، هزینه ادعا برای هر کشتی 22 درصد بیشتر از میانگین دوره 2017-2019 بود. Cefor این را به گرایش کشتیها به سمت کشتیهای بزرگتر و با ارزشتر نسبت میدهد، که تا حدودی احتمال تلفات بسیار بزرگ را افزایش میدهد.
آسترید سلتمن، آکچوئری Cefor، گفت: "خسارت ماشینی در سال های اخیر افزایش قابل توجهی را نشان داده است، که باید در زمینه ناوگان پیر دیده شود. در میان بزرگترین تلفات، آتش سوزی و برخورد غالب است."
سفور پیش بینی می کند که یک سونامی نقره ای در راه است و بسیاری از کشتی ها در سال های پس از بحران مالی (2008-2012) تحویل داده شده اند و اکنون (13-17 سال) قدیمی شده اند. این شناورها مستعد آتش سوزی، ادعای ماشین آلات و خسارات متعاقب آن هستند. ادعای ماشین آلات 56 درصد از هزینه خسارت این کشتی ها را در مقایسه با سهم 35 درصدی کشتی های ساخته شده در سال های بعد تشکیل می دهد.
سال گذشته، یازده ادعای ماشین آلات بالای 5 میلیون دلار گزارش شد. این در مقایسه با هفت ادعای مشابه در سال 2023 و نه مورد در سال 2022 است. اکثر ادعاهای ماشین آلات نشان دهنده آسیب به موتور اصلی و به دنبال آن موتورهای کمکی و شفت پروانه است.
مجدداً، آتشسوزیها و برخوردها پرهزینهترین ادعاها در سال 2024 بود. از سال 2019، تعداد آتشسوزیها در کشتیهای کانتینری افزایش یافته است و نگرانیهایی را در صنعت کشتیرانی ایجاد کرده است. در سال 2023، دو بزرگترین تلفات بالای 50 میلیون دلار، آتشسوزی و چهار مورد از هشت خسارت بالای 10 میلیون دلار، آتشسوزی بود. در سال 2024، از 9 خسارت بالای 10 میلیون دلار، چهار مورد آتش سوزی بوده است. دو بزرگ ترین آنها برخورد بودند.
کریستین ایرگنس، رئیس انجمن آمار Cefor، همچنین بر افزایش تلفات شدید آب و هوا تأکید کرد که ممکن است با تغییر مسیر کشتی در مناطق بیشتر در معرض آب و هوا مرتبط باشد. تلفات مربوط به آب و هوا از پایان سال 2023 تا سه ماهه دوم سال 2024 افزایش ثابتی را نسبت به تغییرات فصلی سال های قبل نشان می دهد. افزایش قرار گرفتن در معرض رویدادهای آب و هوایی در مسیر طولانی تر اطراف دماغه امید خوب ممکن است بر وقوع آسیب های مربوط به آب و هوا تأثیر داشته باشد.