به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت خبرگزاری گزارش خبر، آن گونه که شنیده می شود مالک بانک آینده، ایران مال و بازار موبایل هم فرم درخواست خرید سهام نارنجی پوشان را تحویل داده است. بنابراین علی انصاری را باید خواستگار جدید سایپا دانست. البته او هنوز مانند زنجانی به این موضوع واکنش نشان نداده است، اما اگر این خبر صحت داشته باشد، دومین گام خصوصی سازی وارد فاز جدیدی خواهد شد.
مدت زمان باقی مانده برای ارائه درخواست خرید سهام سایپا، بازار گمانه زنی را همچنان داغ نگه داشته است و هر روز خبری جدید شایع می شود.
پیشتر برخی منابع از ارائه درخواست توسط مالک باشگاه تراکتورسازی و هواپیمایی آنا و همچنین مالک شیرین عسل خبر داده بودند.
حضور این شرکت ها و افراد به جمع متقاضیان خرید سهام سایپا با توجه به بنیه مالی و توان صنعتی آنها قابل توجه است، اما این اخبار همگی زیر سایه خبر حضور و شایعه قطعی شدن واگذاری این سهام به هلدینگ دات وان متعلق به بابک زنجانی گم شد و چندان جدی گرفته نشدند، چراکه اخبار برخی منابع غیررسمی اما پررنگ در محافل اقتصادی حاکی از آن است که شرکت خودروسازی سایپا، یکی از دو غول صنعت خودروی ایران، در شرف واگذاری به هلدینگ داتوان، منتسب به بابک زنجانی، قرار دارد.
این معامله که گفته میشود با موافقت سازمان بورس و با ارزش تقریبی یک میلیارد دلار انجام خواهد شد، تا امروز تمام معادلات و پیش بینی ها را به هم ریخته است. پیش از ورود این هلدینگ بسیاری معتقد بودند که رقابت اصلی میان کرمان موتور و گروه انتخاب خواهد بود. همچنین در این رقابت آبی پوشان کرمانی را با توجه به سابقه و تجربه ۳۰ ساله اش بیش از دیگران محقق و دارای اهلیت می دانستند.
برخی نیز معقتد بودند که گروه انتخاب نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. در واقع بیشتر بحث ها حول و حوش این دو شرکت بود که ناگهان، هلدینگ دات وان و شایعه قطعی شدن واگذاری این سهام به آن، همه چیز را تحت تأثیر خود قرار داد.
با این حال هنوز تا ۲۴ اردیبهشت و پایان مهلت دوم ارائه درخواست خرید سهام سایپا زمان باقی مانده و ممکن است با شگفتی های جدید نیز همراه شود.
در این میان، خبر حضور علی انصاری با شرکت پترو صنعت صدر به جمع خریداران سایپا، از دست خبرها نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد، چراکه ورود این فرد با توجه به پشتوانه مالی می تواند رقابت را به سمت و سوی دیگری ببرد.
در واقع، حضور علی انصاری را می توان به عنوان ورود یک بانک دیگر به صنعت خودروسازی تعبیر کرد. در واقع تا به حال دو بانک به صورت غیرمستقیم وارد رقابت برای خرید سهام سایپا شده اند.
منبع:اسب بخار