پرچم اسواتینی گزینه جدید فرار از تحریم ها

ICS هشدار را درباره کشورهای پرچمدار با کیفیت پایین و تحریم‌ها به صدا درآورد

ICS هشداری درباره افزایش تعداد ادارات دارای پرچم تجاری با مدیریت تجاری و قبلاً ناشناخته که در بازار فرار از تحریم ها محبوبیت پیدا می کنند، صادر کرده است. این پرچم‌های بودجه از نظر کیفیت ناوگان در میان گزینه‌های با کارایی پایین‌تر هستند، اما آن‌ها قابلیت نظارتی سبک و مقرون‌به‌صرفه‌ای را ارائه می‌کنند که اقلیت کوچکی از مالکان کشتی به دنبال آن هستند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ICS هشدار را درباره کشورهای پرچمدار با کیفیت پایین و تحریم‌ها به صدا درآورد

به گزارش گروه صنعت و تجارت _ پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت، ICSمی‌داند که پرچم‌های انتخابی جدید برای ناوگان ضد تحریم‌ها شامل کامبوج، اسواتینی، گابن و گینه بیسائو است. گابن به عنوان میزبان «ناوگان سایه» به روسیه شناخته شده است و از زمان آغاز تحریم های ایالات متحده بر صادرات نفت روسیه، رشد چشمگیری داشته است. ورودهای جدید به مالکان بی پروا گزینه های اضافی برای "پرچم زدن"، عمل تغییر مکرر دفاتر ثبت برای فرار از اجرای قانون، می دهد. همه آنها در رتبه بندی سالانه عملکرد ایالت پرچم ICS که در کنار نام های شناخته شده در لیست سیاه تفاهم نامه پاریس یافت می شوند، عملکرد پایینی دارند.

ترتیبات پرچم گذاری از این نوع با اجرای مشکوک ایمنی همراه است. یکی از این کشورها - پادشاهی محصور در خشکی اسواتینی (سوازیلند) - حتی یکی از کشورهای عضو IMO نیست. سال گذشته، مقامات امارات متحده عربی همه کشتی‌های با پرچم اسواتینی را به دلیل نگرانی‌های ایمنی از بندر خود منع کردند و سازمان بین المللی دریانوردی اداره پرچم خصوصی را به عنوان " متقلب " معرفی کرد.

"ظهور اسواتینی به عنوان یک کشور پرچم، نگرانی مشخصی را ایجاد می کند، زیرا عضو سازمان بین المللی دریانوردی سازمان ملل نیست و در نتیجه کنوانسیون های دریایی بین المللی آن را امضا نکرده است. ICS قویاً اسواتینی و سایر کشورهای پرچمدار جدید را تشویق می کند تا عضویت سازمان بین المللی دریانوردی و تصویب و اجرای کنوانسیون های این سازمان را برای نشان دادن تعهد خود به ناوگان جهانی با مسئولیت جهانی ثبت کنند.

" گای پلاتن، دبیر کل ICS خاطرنشان کرد : که موفقیت کشتیرانی به پیروی از قوانین جهانی بستگی دارد و توصیه کرد که مالکان هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام کشور را برای تنظیم کشتی های خود انتخاب کنند، جداول عملکرد پرچم ICS را بررسی کنند. او گفت: «این حیاتی است که کشورهای دارای پرچم به تعهدات خود برای اجرای بالاترین استانداردهای ایمنی جهانی پایبند باشند.

لازم به ذکراست :سازمان International Chamber of Shipping (ICS) یک نهاد بین‌المللی است که نماینده منافع صنعت کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی در سطح جهانی می‌باشد. این سازمان در سال ۱۹۲۱ تأسیس شده و دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد. ICS به عنوان نماینده کشورهای مختلف، نظرات و دیدگاه‌های صنعت کشتیرانی را به مقامات دولتی، سازمان‌های بین‌المللی و دیگر نهادها منتقل می‌کند.